Wprowadzenie
Zarządzanie zespołem to jedno z podstawowych zadań menedżera. Jednak nie każda grupa osób to zespół. Jak zatem odróżnić grupę od zespołu? W jakich sytuacjach należy powoływać zespół?
Aby skutecznie kierować zespołem trzeba wiedzieć, jak stawiać cele, weryfikować ich realizację, jak budować zaangażowanie oraz pobudzać kreatywność. To często bolączki wielu menedżerów.
Coraz powszechniejsze zjawisko to tak zwane zespoły wirtualne. Członkowie takiego zespołu nie pracują fizycznie razem. Jak zatem poradzić sobie z rozproszeniem, i jak zarządzać w takich warunkach?
W szkoleniu „Kierowanie zespołem” odpowiadamy na te i wiele innych istotnych pytań, które na co dzień nurtują menedżerów. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na rozbudzenie ducha pracy zespołowej i dajemy praktyczne wskazówki, jak rozwiązywać konflikty w zespole, by uzyskać najwyższą skuteczność pracy. Zapraszam do udziału w szkoleniu.
Marek Gliwny – ekspert i wykładowca ICAN Institute, praktyk zarządzania, psycholog i menedżer
Praktyk biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zarządzaniu oraz wdrażaniu strategii w sektorze bankowym. Pracował w największych i najbardziej renomowanych bankach w Polsce (m.in. HSBC Bank Polska, BRE Bank SA, Deutsche Bank, Raiffeisen Bank Polska SA). Zarządzał zespołami pracowniczymi różnej wielkości: od jednostek terenowych przez regionalne po sieć ogólnopolską liczącą 160 placówek bankowych (kilkuset pracowników sprzedaży i obsługi klienta). Pracując na stanowiskach dyrektorskich w centralach banków, opracowywał i wdrażał strategię i model biznesowy oraz modyfikował i optymalizował procesy sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiadała za sprzedaż i realizację celów finansowych. Ponadto podnosił standardy jakości obsługi w sieci oddziałów i call center. Od 8 lat prowadzi szkolenia jako Certyfikowany Profesjonalny Trener Biznesu.
Z wykształcenia psycholog. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Specjalizujesię w praktycznym zastosowaniu psychologii w pracy menedżera i w naukowo zweryfikowanych metodach oceny potencjału pracowników. Absolwent Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), programu SPIN Technika Efektywnej Sprzedaży oraz Huthwaite International. Uzyskał tytuł MBA US i Manchester Metropolitan University, a aktualnie zdobywa uprawnienia psychoterapeutyczne.
Trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w środowisku międzynarodowym. Specjalizuje się prowadzeniu projektów rozwojowych dla menedżerów i specjalistów z różnych branż (blisko 3000 godzin na sali szkoleniowej). Konsultant w zakresie zarządzania sprzedażą, komunikacji i negocjacji, motywacji i zaangażowania oraz zmiany kultury organizacyjnej i poprawy zaangażowania pracowników. Ekspert w zakresie rozwoju świadomości biznesowej.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Kierowanie zespołem” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
budować stacjonarny lub wirtualny zespół złożony z odpowiednich pracowników,
zapewniać efektywną współpracę w zespole, m.in. poprzez aktywne słuchanie, empatię i informację zwrotną,
skutecznie zarządzać konfliktem w zespole,
pobudzać zaangażowanie i kreatywność w zespole,
oceniać i poprawiać wyniki pracy zespołu.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Kierowanie zespołem” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
