Wprowadzenie
Czy zdawałeś(-łaś) sobie sprawę z tego, że aż 85% naszych sukcesów zawodowych i finansowych zależy od sposobu, w jaki się komunikujemy, negocjujemy i budujemy relacje? Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez Carnegie Institute of Technology. Jeśli chcesz się lepiej komunikować w biznesie, warto byś podszlifował(a) umiejętność pisania. Dlaczego? Bo wszyscy piszemy!
Niezależnie od tego, czy jesteś:
początkującym przedsiębiorcą, który poszukuję finansowania,
menedżerem średniego szczebla, którego życie toczy się od e‑maila do e‑maila
specjalistą, który załatwia wiele spraw online,
szefem, który lubi mieć wszystko pod kontrolą,
...umiejętność pisania może przyspieszyć rozwój twojej kariery, a z pewnością pozwoli Ci zaoszczędzić sporo cennego czasu.
Umiejętność skutecznego, przekonującego pisania jest niezbędna w pracy zawodowej, wszak piszemy, by:
komunikować się ze współpracownikami i zwierzchnikami,
„sprzedawać” wszelkie pomysły, produkty lub usługi, które oferuje twoja firma,
zaznaczać swoją obecność i dzielić się swoimi spostrzeżeniami z zespołem czy też w mediach społecznościowych.
Nawet jeśli jesteś w tej komfortowej sytuacji, że nie musisz osobiście pisać tekstów, tylko możesz je komuś zlecić, to i tak znajomość zasad pisania biznesowego będzie Ci potrzebna – choćby po to, aby rzetelnie ocenić cudzy tekst.
Sam(a) widzisz, że znajomość zasad pisania biznesowego przyda ci się w każdych okolicznościach.
Zapraszam do udziału w szkoleniu!
Joanna Koprowska – dziennikarka, redaktorka, copywriterka, doradczyni ds. storytellingu biznesowego i komunikacji. Związana z ICAN Institute, twórcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” oraz „ICAN Management Review”. Specjalizuje się w tworzeniu treści o tematyce biznesowej i lifestyle’owej, copywritingu oraz doradztwie komunikacyjnym.
W 2021 roku kapituła konkursu „Pióro odpowiedzialności” przyznała jej nagrodę główną w kategorii „Pandemia a miejsce pracy” za tekst opisujący wpływ pandemii na sytuację zawodową kobiet. Została wybrana przez Komisję Fulbrighta do udziału w programie Reporting Complexity: A Study Tour in the U.S. for Journalists from Central and Eastern Europe.
Promuje koncepcję evidence‑based management – zarządzania opartego na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
Przeprowadzała wywiady m.in. z prof. Amy Edmondson z Harvard Business School, Richardem Kochem, popularyzatorem reguły 80/20, Pimem de Morree’em, twórcą „Korporacyjnych Rebeliantów” czy Gregiem McKeownem.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Sztuka pisania w biznesie” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
definiować cel komunikatu i jego grupę docelową,
wybierać najbardziej efektywną formę wypowiedzi pisemnej dla swojego komunikatu,
układać wypowiedź w logiczny i zrozumiały dla odbiorcy sposób,
unikać najczęstszych błędów podczas pisania e‑maili,
wykorzystywać pisanie do budowania własnej marki.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji.
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Sztuka pisania w biznesie” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
