Wprowadzenie
Strategie, których nikt nie wdraża, są całkowicie nieistotne. Nawet najwspanialsze wizje, nawet genialne plany pokonania konkurencji są nic nie warte, jeśli nie będą zrealizowane. Niestety tylko około 30 proc. spółek robi to skutecznie. Im niżej w strukturze organizacyjnej, tym sytuacja przedstawia się gorzej. Tu działania jednostek, funkcji, zespołów jeszcze mniej są zgodne ze strategią i w związku z tym są także wewnętrznie gorzej skoordynowane. Oczywiście, jeśli strategia jest zła, a czasami nawet absurdalna, to w sumie dobrze, że nie da się jej zrealizować, ale przyjmijmy że mamy dobrą strategie.
Czy z posiadania dobrej, właściwej strategii wynika, że będzie ona automatycznie wdrożona? Oczywiście, że nie. Najpierw nasza strategia musi zostać przełożona na strategię działów i funkcji biznesowych, a nawet zespołów oraz na cele i odpowiedzialności osób. W tym kontekście menedżerowie średniego szczebla często zadają sobie pytanie, czego ode mnie oczekuje kierownictwo firmy? Co mam konkretnie zrobić w swoim dziale, aby wesprzeć strategię firmy? Mam wprawdzie jakieś ogólnie wyznaczone KPI, ale jak się one mają do tego, dokąd zmierza nasza firma? To tylko niektóre z dylematów realizacji. Wdrażanie strategii w życie jest kluczowym komponentem zarządzania strategicznego.
Zapraszam Państwa do wzięcia udziału w tym szkoleniu. Mam nadzieję, że będzie ono pomocne we wdrażaniu strategii organizacji na każdym szczeblu jej funkcjonowania.
Dr Witold Jankowski – prezes ICAN Institute.
Wykładowca i praktyk biznesowy, jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Jest założycielem i prezesem ICAN Institute oraz współtwórcą magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review”.
Jako propagator szerzenia wiedzy i ciągłego rozwoju zainicjował wiele przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami z obszarów przywództwa (m.in. Marshall Goldsmith, Dave Ulrich, Heike Bruch, Daniel L. Shapiro), sprzedaży (m.in. Neil Rackham, Andy Zoltners, Jeffrey Gitomer) i innowacji (m.in. Andrew McAfee, Hal Gregersen, Alex Osterwalder). Współpracuje z najlepszymi ośrodkami badawczymi i szkoleniowymi na świecie. Jest zwolennikiem koncepcji evidence‑based management – zarządzania, które bazuje wyłącznie na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
W latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a od ponad 20 lat prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jest twórcą linii programów zwiększania sprzedaży ICAN Total Selling™. Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. (m.in. Astra‑Zeneca, BNP Paribas, Benefit Systems, Continental, CITI Bank, BSH, Goodyear, ING, Generali, Gaspol, SAP, Shell, Tauron Polska Energia, Veolia Poland, Viessmann). Studiował zarządzanie i ekonomię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Ukończył również programy executive education w obszarze sprzedaży w Kellogg School of Management (Accelerating Sales Force Performance oraz High‑Impact Sales Strategy).
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale budować swoją markę i wartość na rynku czy w swojej firmie. Uczestnictwo w kursach oferowanych przez ICAN Business Advisor daje nie tylko konkretną wiedzę i narzędzia, ale też cenny dyplom potwierdzony marką ICAN Institute.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Wdrażanie strategii” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
określać cele strategiczne,
przekładać wybory strategiczne na plany działania,
tworzyć części składowe planu działania,
eliminować najsłabsze ogniwa zaplanowanej strategii,
weryfikować postępy we wdrażaniu strategii i przeprowadzać analizę rozbieżności.
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Wdrażanie strategii” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
