Absolwent Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego oraz wielu menedżerskich programów rozwojowych.
Praktyk z 30-letnim doświadczeniem w branży reklamowej i marketingu instytucji finansowych Pełnił wiele funkcji wysokiego szczebla zarówno w międzynarodowych korporacjach (KBC, Citigroup, HSBC, GE), jak i firmach należących do Private Equity oraz Venture Capital.
W latach 2011–2017 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu Banku BPH, należącego do Grupy GE Capital International, gdzie dał się poznać m. in. jako kreator pionierskiej akcji „Zwykły Bohater” organizowanej wspólnie z TVN i Onet, która po raz pierwszy na taką skalę wypromowała społeczne zaangażowanie biznesu.
Był zaangażowany w rozwój kultury organizacyjnej firm, w których pracował oraz kształcenie przyszłych menedżerów. Był certyfikowanym trenerem z zakresu przywództwa w Citibanku oraz współorganizatorem Leadership Summits w Banku BPH. Uczestniczył w programie rozwojowym w Jack Welch Leadership Center, General Electric Company. Angażował się w prace GE Women’s Network oraz był wolontariuszem w programie mentoringowym Vital Voices.
W swojej pracy przekształca najnowsze odkrycia z dziedziny psychologii w użyteczne narzędzia biznesowe. Opierając się na maksymie: „wiedza stanie się mądrością, kiedy zrobimy z niej użytek”, przykłada ogromną uwagę do praktycznego charakteru prowadzonych warsztatów, szkoleń i sesji coachingowych. Zdaniem Piotra stosowanie narzędzia ma sens, jeśli przynosi konkretne efekty i jesteśmy w stanie zmierzyć skutki jego działania.
Pracował z setkami zespołów, z właścicielami dużych krajowych spółek i menadżerami średniego, oraz wyższego szczebla. Piotr to trener biznesu, certyfikowany coach ICC, psycholog, autor książki „Klucze do zmiany”, ekspert Harvard Business Review i Tygrysów biznesu, częsty gość programów radiowych i telewizyjnych.
Współpracuje z firmami w zakresie tworzenia efektywnych i dobrze komunikujących się zespołów, inteligencji emocjonalnej, prowadzenia perswazyjnych wystąpień publicznych i wzmacniania zaawansowanych kompetencji menadżerskich. Jest znany z olbrzymiego zaangażowania w proces szkoleniowy, a przekazywane przez niego narzędzia cechują się najwyższą skutecznością, dostarczając klientom rozwiązań w codziennych sytuacjach biznesowych. Twórca autorskich programów treningowych Klucze do Zmiany, Pogromca smoków i Self Management System.
Należy do najbardziej cenionych i poszukiwanych przez menedżerów trenerów i coachów EQ w Polsce. Swoją osobowością i umiejętnościami trenerskimi potrafi przykuć uwagę najbardziej wymagających menedżerów wyższego szczebla. Specjalizuje się w realizacji szkoleń i coachingów indywidualnych rozwijających kompetencje przywódcze i osobiste, w szczególności z zakresu oddziaływania na zespół, rozwijania podwładnych i inteligencji emocjonalnej EQ dla kadry wyższego i średniego szczebla.
Jako ceniony praktyk biznesowy z wieloletnim stażem, był wielokrotnie zapraszany do współtworzenia narzędzi i programów szkoleniowych rozwijających kompetencje przywódcze, zespołowe i osobiste konieczne menedżerom w zmieniającej się rzeczywistości. Uwagę poświęca zwłaszcza przywództwu, budowaniu u ludzi zaangażowania, inteligencji emocjonalnej i stylom poznawczym w kierowaniu, negocjacjach, sprzedaży oraz komunikacji w organizacjach.
Z sukcesem wspierał klientów z takich firm, jak: Bakoma, Cersanit, Deloitte, Diageo, Douglas, EY, Geers, HP, Henkel, IKEA, Kompania Piwowarska, Leroy Merlin, Mars, Microsoft, Nestle, Polpharma Biologics, Royal Canin, Teva, Toyota.
Konsultant i trener przywództwa kadry zarządzającej w biznesie, szkolnictwie wyższym i w kulturze, mówca inspiracyjny, wykładowca akademickim, publicystka. Tworzy autorskie programy przywództwa dla kadry zarządzającej.
Senior Executive and Leadership Coach w Leadership CircleTM. Prowadzi procesy certyfikacji The Leadership Circle ProfileTM dla coachów, badania diagnostyczne LCPTM określające poziom kompetencji przywódczych dla liderów z różnych krajów i kultur (Szwajcaria, Niemcy, Włochy, Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania, Francja, Dania, Czechy, Holandia, Hiszpania, Turcja, Japonia, Szwecja, Norwegia, Belgia, Brazylia) i CLATM(Collective Leadership Assessment) służący badaniu kultury przywództwa w zespole lub organizacji. Jedyna w Polsce prowadzi transformację kultury przywództwa metodą The Leadership SystemTM.
Doświadczony menedżer w obszarach: tworzenia strategii, rozwoju instytucji, tworzenia systemów i procesów zarządzania instytucją, marketingu, komunikacji, zarządzania projektami, zarządzania wiedzą. Przez wiele lat związana z The British Council, Instytutem Adama Mickiewicza, zdobyła także doświadczenie w pracy w UK Trade and Investment w Nowym Jorku. Obecnie pracuje nad pierwszą własną publikacją w obszarze przywództwa.
Trener i ekspert ICAN Institute w programach korporacyjnych oraz w programach otwartych: Neuroleadership AcademyTM, Personal Leadership AcademyTM, ManagementTM i First Time ManagerTM.
Wspierała klientów m. in. takich firm jak: Auchan, Selena, Veolia, EY, Deloitte, ALSTOM, AstraZeneca, Polpharma Biologics, Willson&Brown, Warta, TTI, DOZ, BASF, UNIQA, Santander, Suez, Saint-Gobain, AVON, Air Products, Narodowe Centrum Kultury, Warner Music International, Artystyczna Podróż Hestii, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Praktyk biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zarządzaniu oraz wdrażaniu strategii w sektorze bankowym. Pracował w największych i najbardziej renomowanych bankach w Polsce (m.in. HSBC Bank Polska, BRE Bank SA, Deutsche Bank, Raiffeisen Bank Polska SA). Zarządzał zespołami pracowniczymi różnej wielkości: od jednostek terenowych przez regionalne po sieć ogólnopolską liczącą 160 placówek bankowych (kilkuset pracowników sprzedaży i obsługi klienta). Pracując na stanowiskach dyrektorskich w centralach banków, opracowywał i wdrażał strategię i model biznesowy oraz modyfikował i optymalizował procesy sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiadał za sprzedaż i realizację celów finansowych. Ponadto podnosił standardy jakości obsługi w sieci oddziałów i call center. Od 10 lat prowadzi szkolenia jako Certyfikowany Profesjonalny Trener Biznesu.
Z wykształcenia psycholog. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Specjalizuje się w praktycznym zastosowaniu psychologii w pracy menedżera i w naukowo zweryfikowanych metodach oceny potencjału pracowników. Absolwent Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), programu SPIN Technika Efektywnej Sprzedaży oraz Huthwaite International. Uzyskał tytuł MBA US i Manchester Metropolitan University, a aktualnie zdobywa uprawnienia psychoterapeutyczne.
Trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w środowisku międzynarodowym. Specjalizuje się prowadzeniu projektów rozwojowych dla menedżerów i specjalistów z różnych branż (blisko 3000 godzin na sali szkoleniowej). Konsultant w zakresie zarządzania sprzedażą, komunikacji i negocjacji, motywacji i zaangażowania oraz zmiany kultury organizacyjnej i poprawy zaangażowania pracowników. Ekspert w zakresie rozwoju świadomości biznesowej.
Wykładowca i praktyk biznesowy, jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Jest założycielem i prezesem ICAN Institute oraz współtwórcą magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review”.
Jako propagator szerzenia wiedzy i ciągłego rozwoju zainicjował wiele przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami z obszarów przywództwa (m.in. Marshall Goldsmith, Dave Ulrich, Heike Bruch, Daniel L. Shapiro), sprzedaży (m.in. Neil Rackham, Andy Zoltners, Jeffrey Gitomer) i innowacji (m.in. Andrew McAfee, Hal Gregersen, Alex Osterwalder). Współpracuje z najlepszymi ośrodkami badawczymi i szkoleniowymi na świecie. Jest zwolennikiem koncepcji evidence-based management – zarządzania, które bazuje wyłącznie na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
W latach 1992– 2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a od ponad 20 lat prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (ManagementTM, Strategic Leadership AcademyTM, Personal Leadership AcademyTM). Jest twórcą linii programów zwiększania sprzedaży ICAN Total SellingTM. Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Astra Zeneca, BNP Paribas, Benefit Systems, Continental, CITI Bank, BSH, Goodyear, ING, Generali, Gaspol, SAP, Shell, Tauron Polska Energia, Veolia Poland, Viessmann).
Studiował zarządzanie i ekonomię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Ukończył również programy executive education w obszarze sprzedaży w Kellogg School of Management (Accelerating Sales Force Performance oraz High-Impact Sales Strategy).
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w realizacji projektów ukierunkowanych na zwiększanie wartości firm. Jest nietypowym finansistą – więcej czasu poświęca na kontakty z osobami odpowiedzialnymi za marketing i sprzedaż niż z księgowymi. Jak sam mówi – „Wartość firm jest kreowana na styku marketing-sprzedaż-finanse, a księgowość jedynie odzwierciedla coś, co już się stało”.
Od 2017 pełni funkcję Partnera Zarządzającego w Private Venture Partners – search fund, który we współpracy z prywatnymi inwestorami (Business Angels) inwestuje w polskie spółki. W jednej z nich (Avenir Medical Poland Sp. z o.o.) pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za finanse oraz M&A.
Marcin Słomski ma bogate doświadczenie w zakresie realizacji projektów corporate finance oraz transakcji M&A. Uczestniczył w ponad 80 projektach obejmujących przejęcia, sprzedaż i fuzje spółek, pozyskanie finansowania (wprowadzenie spółki na giełdę, emisję obligacji, pozyskanie długu), restrukturyzację zadłużenia, transakcje typu joint venture. Projekty realizował dla polskich oraz zagranicznych przedsiębiorstw zarówno w roli doradcy (CET – Clairfield International), jak również w funkcji dyrektora finansowego oraz dyrektora controllingu.
Z ICAN Institute związany od 2014 roku. Prowadzi zajęcia i warsztaty skupiające się wokół tematyki związanej z finansami, zarządzaniem wartością spółek, strategią, zarządzaniem przychodami i pricingiem. Posiada międzynarodowe kwalifikacje ACCA, studiował na INSEAD (alumni CGM’16), IE Business School (program Private Equity oraz Venture Capital), Northwestern Kellogg School of Management (Professional Certificate in Digital Marketing).
Socjolog, doktor nauk ekonomicznych, absolwentka uniwersytetów w Polsce i Wielkiej Brytanii. Od niemal 20 lat specjalizuje się obszarze kultury organizacyjnej i przywództwa. Korzysta z własnego doświadczeniem menedżerskiego w międzynarodowych korporacjach Xerox i Coca-Cola w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Autorka szeregu publikacji, w tym pracy naukowej dotyczącej wpływu przywództwa na klimat organizacyjny oraz dwóch podręczników akademickich. Autorka najnowszej książki „Praktyczny podręcznik zarządzania kulturą firmy. Doświadczenia firm w Polsce”, która łączy teorię z praktyką w polskim kontekście.
Prowadziła projekty rozwojowe w 16 krajach na świecie, w tym w Indiach, Tajlandii i Chinach. Konsultant, ekspert i wykładowca ICAN Institute. Od wielu lat pracuje z organizacjami w obszarze zarzadzania kapitałem ludzkim. Posiada wiele międzynarodowych certyfikatów oraz akredytacji (m.in. International Coaching Community, Londyn).
Pracowała dla wielu uznanych firm, np. Deloitte, E&Y, Crédit Agricole, Reiffeisen Polbank, Estée Lauder Companies, ING, Żywiec, Abbott, Exxon Mobil, Shell, Orbis, Fujitsu, Philips, Colgate-Palmolive, Dell Computers, SAS Institute, Volvo Auto Polska, Lotte Wedel, UNIQA, Citi Bank Handlowy i wielu innych.
Wiceprezes i dyrektor zarządzający ICAN Institute, współtwórca magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review” – tytułów, które kształtują nowe pokolenia przywódców i kadry zarządzającej.
W latach 2004–2005 pełnił funkcję Wiceministra Finansów RP w rządzie premiera Marka Belki. Od marca 2004 roku jest wykładowcą i trenerem biznesu w ICAN Institute.
Specjalizuje się m.in. w zagadnieniach zarządzania strategicznego, procesów sprzedaży i marketingu, a także modeli przywództwa sprawdzających się w dynamicznym i złożonym otoczeniu rynkowym.
Doświadczenie biznesowe zdobywał jako top executive wielu spółek. Pracował m.in. dla: Medicover Holding BV jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu, Norwich Union jako country manager of Life & Pension Operations Poland, Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego Norwich Union SA jako prezes zarządu, TUiR Warta S.A. jako wiceprezes zarządu, Agros Holding S.A. jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu oraz dla B.P.S. Consultants Poland Sp. z o.o. jako prezes zarządu.
Otrzymał tytuły: Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Master of Business Administration w Carlson School of Management University of Minnesota oraz Magistra Inżyniera Nawigatora Morskiego w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni.
Jest doświadczonym wykładowcą, trenerem, mówcą publicznym, moderatorem oraz uczestnikiem dyskusji panelowych, konsultantem i ekspertem do spraw innowacji i strategii konkurencyjnej, a także osobą prowadzącą konferencje, kongresy oraz warsztaty, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Europie Centralnej, rynkach wschodzących oraz Dolinie Krzemowej w Kalifornii.
Od początku kariery zawodowej, którą rozpoczęła w pierwszej połowie lat 90-ych, związana z branżą technologii internetowych. W Cisco Systems, z którym do 2014 roku była związana przez ponad 13 lat, pełniła funkcję dyrektora ds. rozwoju rynku Europy Środkowo-Wschodniej w ramach grupy doradczej Internet Business Solutions Group (IBSG). Wcześniej była, między innymi, współzałożycielką Internet Technologies Polska. Projektowała i implementowała model e-business oraz planowała strategię marketingu i sprzedaży dla Dell Computer Poland, współtworzyła strategię marketingową i komunikacyjną w firmie Nokia.
Posiada tytuł Doctor of Business Administration (DBA) uzyskany w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Jest absolwentką Canadian Executive MBA University of Montreal, Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Lingwistyki Stosowanej, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA), Protocol School of Washington oraz Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute. Członek rad nadzorczych firm i instytucji pozarządowych, wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.
Dyrektor zarządzający Grupy DB77 z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami międzynarodowymi. Od 2016 roku rozwija grupę Spółek DB77, która zajmuje się optymalizacją procesów w organizacjach produkcyjnych oraz usługowych, a także robotyzacją produkcji na terenie Europy oraz Azji. Założyciel Pierwszej na świecie Platformy Robotów DBR77.com, której celem jest wspieranie robotyzacji oraz automatyzacja produkcji w przedsiębiorstwach, które nie byłyby w stanie zrobić tego samodzielnie. Twórca modelu zarządzania wg koncepcji Hyperreality. Przez pięć lat pełnił rolę CEO Maflow – globalnej firmy z branży motoryzacyjnej z oddziałami w Europie, Azji i obu Amerykach, zatrudniającej ponad 4500 pracowników. Dzięki nowej polityce rozwoju, przedsiębiorstwo odbudowało silną pozycję na rynku i wyszło naprzeciw wymaganiom klientów, czego dowodem jest szereg nagród przyznanych przez takie firmy jak: VW, Audi, BMW, Jaguar Land Rover. Za przeprowadzoną z sukcesem restrukturyzację Piotr Wiśniewski został laureatem nagrody TOP Manager przemysłu automotive. Pracując w Maflow stworzył również program zarządzania talentami – Talent Management Maflow, który został opisany na łamach „Harvard Business Review Polska” jako integralna część studium przypadku odbudowy przedsiębiorstwa dzięki zaangażowaniu pracowników.
Absolwent Harvard Business School. W 2009 r. obronił tytuł doktora nauk o zarządzaniu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Swoim doświadczeniem dzieli się jako wykładowca na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika oraz w ICAN Institute.
Prowadzi badania, doradza, szkoli oraz zarządza działaniami firm swoich klientów w zakresie nowego marketingu i zmian pokoleniowych w biznesie.
Zrealizował wiele projektów strategicznych dla organizacji z kilkunastu branż, w tym dla tak wymagających jak spożywcza, środków ochrony indywidualnej, zdrowia, wydawnicza czy budowlana. Spędził również kilka tysięcy godzin, prowadząc warsztaty dla menedżerów najwyższego szczebla. Pełnił funkcję redaktora internetowej odsłony „Harvard Business Review Polska” oraz prezesa stowarzyszenia HR Generation Next.
Przez kilka lat prowadził także własną agencję obsługującą firmy w obszarze mediów społecznościowych. Napisał też „Koniec alfabetu”, pierwszą polską książkę poświęconą zmianie pokoleniowej w biznesie.
Od ponad dekady współpracuje z ICAN Institute.
Dziennikarka, redaktorka, copywriterka, doradczyni ds. storytellingu biznesowego i komunikacji. Związana z ICAN Institute, twórcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” oraz „ICAN Management Review”. Specjalizuje się w tworzeniu treści o tematyce biznesowej i lifestyle’owej, copywritingu oraz doradztwie komunikacyjnym.
W 2021 roku kapituła konkursu „Pióro odpowiedzialności” przyznała jej nagrodę główną w kategorii „Pandemia a miejsce pracy” za tekst opisujący wpływ pandemii na sytuację zawodową kobiet. Została wybrana przez Komisję Fulbrighta do udziału w programie Reporting Complexity: A Study Tour in the U.S. for Journalists from Central and Eastern Europe.
Promuje koncepcję evidence-based management – zarządzania opartego na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
Przeprowadzała wywiady m.in. z prof. Amy Edmondson z Harvard Business School, Richardem Kochem, popularyzatorem reguły 80/20, Pimem de Morree’em, twórcą Korporacyjnych Rebeliantów czy Gregiem McKeownem
Ekspertka w dziedzinie rozwoju pracowników, transformacji kulturowej i komunikacji. Absolwentka zarządzania przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz psychologii ogólnej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała, pracując dla takich międzynarodowych organizacji, jak Philips Lighting Poland, General Electric oraz Amazon International. Przez ponad 7 lat pracowała jako dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Banku BPH, należącym wówczas do grupy General Electric, realizując szereg projektów związanych z transformacją kulturową banku, zmianami strukturalnymi oraz programami rozwojowymi skierowanymi do pracowników.
Następnie przeniosła się do Wiednia, gdzie pracując dla Amazon International koordynowała działania HR na poziomie Europy, dla obszaru bezpośredniej obsługi klienta.
Obecnie pełni rolę Head of Human Resources & Culture w ICAN Institute, odpowiadając na potrzeby biznesowe organizacji i bieżące uwarunkowania rynku w kontekście kompleksowej strategii HR, employer brandingu oraz kultury organizacyjnej.
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor ponad 40 innych publikacji z zakresu zarządzania zamieszczanych w krajowych i zagranicznych czasopismach branżowych oraz wydawnictwach. Praktyczne doświadczenia, na bazie których rozwiązuje problemy biznesowe klientów, zdobywał pełniąc funkcje kierownicze i zarządcze (m.in. jako prezes zarządu, członek zarządu, dyrektor zarządzający, członek rady nadzorczej) w&nbs p;przedsiębiorstwach działających zarówno w branży produkcyjnej jak i usługowej.
Od 17 lat trener, ekspert w obszarze HR oraz konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji funkcji HR, metod organizacji i zarządzania oraz przywództwa (2500 godzin szkoleń, warsztatów, sesji coachingowych). Współtwórca i kierownik elitarnych trenersko-menedżerskich studiów podyplomowych „Master of Business Training”, realizowanych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Zakres realizowanych szkoleń: zarządzanie zespołem, rozwój talentów, sztuka prezentacji i wystąpień publicznych, projektowanie i realizacja funkcji HR, coaching, motywowanie i budowanie zaangażowania.
Przykłady firm współpracujących: Kompania Piwowarska, programy otwarte ICAN Institute.
Posiadane certyfikaty: stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie zarządzania i jakości.