Wprowadzenie
Skoro bierzesz udział w naszym szkoleniu, to albo przygotowujesz się do objęcia stanowiska menedżerskiego, albo już je pełnisz od jakiegoś czasu. I z pewnością masz ambicję bycia dobrym menedżerem. Jak to zrobić? Jak działać zgodnie ze swoimi możliwościami i oczekiwaniami firmy? Jak zadbać, aby twój awans był sukcesem, z którego korzystają wszyscy – i ty, i firma?
Możliwe, że tak jak w wielu firmach, również w twojej dominuje tzw. ścieżka ekspercka. Bardzo dobry specjalista otrzymuje awans jako nagrodę za dotychczasowe osiągnięcia. Zmiana stanowiska i związana z nią zmiana obowiązków dokonuje się więc jako naturalna konsekwencja rozwoju. Rzadko kiedy nowi menedżerowie mogą liczyć na poprzedzający awans program szkoleń i czas na wdrożenie do nowej roli. A to grozi porażką.
Takie sytuacje nie muszą się jednak zdarzać. Wystarczy dobrze przygotować się do nowej roli zawodowej, by lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Pomoże ci w tym nasz kurs. Zdradzamy w nim, jakie są wymagania związane z przejściem ze stanowiska samodzielnego specjalisty na stanowisko menedżera. Przedstawiamy najważniejsze różnice między pracą indywidualną a kierowaniem zespołem lub całym działem. Dajemy możliwość sprawdzenia swojego potencjału i predyspozycji do rozwoju w roli menedżera. Doradzamy, jak ustrzec się pułapek czyhających na ciebie w nowej roli.
W materiałach eksperckich i praktycznych wskazówkach dostarczamy konkretnych, przydatnych w codziennej pracy narzędzi, które pomogą ci funkcjonować między różnymi grupami interesów oraz godzić oczekiwania podwładnych, przełożonych i innych menedżerów.
Zapraszam do zapoznania się z modułem „Jak stać się menedżerem”.
Marek Gliwny – ekspert i wykładowca ICAN Institute, praktyk zarządzania, psycholog i menedżer
Praktyk biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zarządzaniu oraz wdrażaniu strategii w sektorze bankowym. Pracował w największych i najbardziej renomowanych bankach w Polsce (m.in. HSBC Bank Polska, BRE Bank SA, Deutsche Bank, Raiffeisen Bank Polska SA). Zarządzał zespołami pracowniczymi różnej wielkości: od jednostek terenowych przez regionalne po sieć ogólnopolską liczącą 160 placówek bankowych (kilkuset pracowników sprzedaży i obsługi klienta). Pracując na stanowiskach dyrektorskich w centralach banków, opracowywał i wdrażał strategię i model biznesowy oraz modyfikował i optymalizował procesy sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiadała za sprzedaż i realizację celów finansowych. Ponadto podnosił standardy jakości obsługi w sieci oddziałów i call center. Od 8 lat prowadzi szkolenia jako Certyfikowany Profesjonalny Trener Biznesu.
Z wykształcenia psycholog. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Specjalizujesię w praktycznym zastosowaniu psychologii w pracy menedżera i w naukowo zweryfikowanych metodach oceny potencjału pracowników. Absolwent Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), programu SPIN Technika Efektywnej Sprzedaży oraz Huthwaite International. Uzyskał tytuł MBA US i Manchester Metropolitan University, a aktualnie zdobywa uprawnienia psychoterapeutyczne.
Trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w środowisku międzynarodowym. Specjalizuje się prowadzeniu projektów rozwojowych dla menedżerów i specjalistów z różnych branż (blisko 3000 godzin na sali szkoleniowej). Konsultant w zakresie zarządzania sprzedażą, komunikacji i negocjacji, motywacji i zaangażowania oraz zmiany kultury organizacyjnej i poprawy zaangażowania pracowników. Ekspert w zakresie rozwoju świadomości biznesowej.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Jak stać się menedżerem” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
identyfikować pułapki czyhające na początkującego menedżera,
zaplanować pierwsze dni po awansie i weryfikować swoje wyobrażenia na temat nowej roli,
radzić sobie ze sprzecznymi oczekiwaniami i pogodzić różne interesy,
budować trwałe relacje na poziomie zespołu i organizacji,
skutecznie budować zespół.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Jak stać się menedżerem” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
