Wprowadzenie
Jeśli jesteś prezesem firmy, to oczywiste, że myślisz strategicznie. Ale co, jeśli jesteś menedżerem działu albo szefem projektu, a może specjalistą na początku swojej kariery? Bez względu na to, jaką pełnisz rolę w organizacji, musisz myśleć strategicznie. Dlaczego? Żyjemy w szybko zmieniającym się świecie. Ciągle pojawiają się przed nami nowe szanse, ale i nowe zagrożenia. Jak powinna zareagować na nie nasza firma? Co to oznacza dla pracy mojego działu? Co to oznacza dla mnie i dla mojej kariery? Dokąd chcemy podążać? Dokąd powinienem mój zespół podążać? Dokąd powinienem ja podążać?
Aby znaleźć odpowiedź na te pytania, musimy myśleć strategicznie. Strategia firmy formułowana jest przez jej zarząd, ale jak to należy robić? Co konkretnie kryje się za koncepcją strategii? Jak można ją opisać i przedstawić? Jak przełożyć strategię firmy na szczebel operacyjny?
Dlaczego jest to tak ważne? Zrozumienie strategii i rozwój umiejętności myślenia strategicznego są niezbędne dla tych menedżerów, którzy chcą się rozwijać i którzy chcą awansować, czyli podejmować się zadań obejmujących coraz szersze obszary lub wręcz całą firmę.
Zapraszam serdecznie do udziału w tym szkoleniu: Strategia i myślenie strategiczne.
Dr Witold Jankowski – prezes ICAN Institute.
Wykładowca i praktyk biznesowy, jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Jest założycielem i prezesem ICAN Institute oraz współtwórcą magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review”.
Jako propagator szerzenia wiedzy i ciągłego rozwoju zainicjował wiele przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami z obszarów przywództwa (m.in. Marshall Goldsmith, Dave Ulrich, Heike Bruch, Daniel L. Shapiro), sprzedaży (m.in. Neil Rackham, Andy Zoltners, Jeffrey Gitomer) i innowacji (m.in. Andrew McAfee, Hal Gregersen, Alex Osterwalder). Współpracuje z najlepszymi ośrodkami badawczymi i szkoleniowymi na świecie. Jest zwolennikiem koncepcji evidence‑based management – zarządzania, które bazuje wyłącznie na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
W latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a od ponad 20 lat prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jest twórcą linii programów zwiększania sprzedaży ICAN Total Selling™. Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. (m.in. Astra‑Zeneca, BNP Paribas, Benefit Systems, Continental, CITI Bank, BSH, Goodyear, ING, Generali, Gaspol, SAP, Shell, Tauron Polska Energia, Veolia Poland, Viessmann). Studiował zarządzanie i ekonomię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Ukończył również programy executive education w obszarze sprzedaży w Kellogg School of Management (Accelerating Sales Force Performance oraz High‑Impact Sales Strategy).
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Strategia i myślenie strategiczne” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
określać strategię na poziomie korporacji, firmy i funkcji,
odnajdować się w nowych realiach,
elastycznie dostosowywać swoje nastawienie i koncepcję działania w przypadku konieczności zmiany,
szybko dostrzegać nowe możliwości i zagrożenia,
dostrzegać powiązania między różnymi informacjami i zjawiskami.
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Strategia i myślenie strategiczne” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
