Wprowadzenie
Czym jest kultura organizacyjna?
Okres pandemii pokazał, że kluczem do przetrwania jest zwinność i adaptacja, a firmy cechujące się innowacyjnością i determinacją odnoszą sukces.
Kultura organizacyjna jest zatem punktem wyjścia do osiągania celów i wygrywania z konkurencją. Bez odpowiedniej kultury nie stworzymy organizacji, która spełni oczekiwania i zaspokoi potrzeby zmieniającego się rynku, ani nie osiągniemy sukcesu. Ale czy wiemy, jaka jest nasza obecna kultura organizacyjna? Czy jest kapitałem, dzięki któremu osiągniemy cel, czy przeszkodą, która na każdym kroku będzie nas blokować? Odpowiedzi na te pytania są kluczowe w dzisiejszym świecie biznesu.
W tym module szkoleniowym dowiesz się, jak:
dostrzegać wpływ kultury organizacyjnej na wyniki firmy i przewagę konkurencyjną,
odróżniać kulturą organizacyjną od klimatu,
zdefiniować misję, wizję i wartości organizacji,
zarządzać kulturą organizacji w taki sposób, aby podnosić zdolności adaptacyjne organizacji poprzez wzmacnianie konstruktywnych zachowań pracowników
Zapraszam do udziału w szkoleniu!
Dr Maria Mycielska – ekspertka w obszarze diagnozy i zarządzania kulturą organizacyjną.
Socjolog, doktor nauk ekonomicznych, absolwentka uniwersytetów w Polsce i Wielkiej Brytanii. Od niemal 20 lat specjalizuje się obszarze kultury organizacyjnej i przywództwa. Korzysta z własnego doświadczeniem menedżerskiego w międzynarodowych korporacjach Xerox i Coca‑Cola w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Autorka szeregu publikacji, w tym pracy naukowej dotyczącej wpływu przywództwa na klimat organizacyjny oraz dwóch podręczników akademickich. Autorka najnowszej książki „Praktyczny podręcznik zarządzania kulturą firmy. Doświadczenia firm w Polsce”, która łączy teorię z praktyką w polskim kontekście.
Prowadziła projekty rozwojowe w 16 krajach na świecie, w tym w Indiach, Tajlandii i Chinach. Konsultant, ekspert i wykładowca ICAN Institute. Od wielu lat pracuje z organizacjami w obszarze zarzadzania kapitałem ludzkim. Posiada wiele międzynarodowych certyfikatów oraz akredytacji (m.in. International Coaching Community, Londyn).
Pracowała dla wielu uznanych firm, np. Deloitte, E&Y, Crédit Agricole, Reiffeisen Polbank, Estée Lauder Companies, ING, Żywiec, Abbott, Exxon Mobil, Shell, Orbis, Fujitsu, Philips, Colgate‑Palmolive, Dell Computers, SAS Institute, Volvo Auto Polska, Lotte Wedel, UNIQA, Citi Bank Handlowy i wiele innych.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Kultura organizacyjna” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
dostrzegać wpływ kultury organizacyjnej na wyniki firmy i przewagę konkurencyjną.
wskazywać różnice między kulturą organizacyjną a klimatem organizacyjnym.
definiować i tworzyć misję, wizję i wartości organizacji.
kształtować kulturę organizacyjną firmy w ten sposób, aby stymulować konstruktywne zachowania pracowników.
kształtować kulturę organizacyjną firmy w ten sposób, aby zapewnić różnorodność i kulturę włączającą.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan Wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Kultura organizacyjna” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
