Wprowadzenie
Zatrudnianie pracowników często prowadzone jest głównie przez dział HR. Jednak to menedżer jest odpowiedzialny za budowanie swojego zespołu i to on powinien inspirować innych do zmiany. Powinien wiedzieć, jak znaleźć najbardziej wartościowe osoby do realizacji celów firmy. Ale jak to robić?
Rekrutacja zwykle polega na analizie CV i rozmowach z kandydatem. To za mało. Takie podejście może być nawet szkodliwe dla organizacji. Dlaczego? I jak skutecznie rekrutować ludzi, gdy na rynku trwa walka o najbardziej utalentowanych pracowników?
Co jest ważniejsze – doświadczenie czy inteligencja? Jakich cech szukać wśród rekrutowanych? Jakie są wymagania pracowników i firm w XXI wieku? Co to znaczy, że proces rekrutacji to kampania marketingowo‑sprzedażowa? Jak taką kampanię prowadzić?
Na te i inne pytania odpowiemy w module szkoleniowym „Zatrudnianie i zwalnianie pracowników”. Przedstawimy przydatne narzędzia i praktyczne rady, które pomogą wybrać najlepszych współpracowników.
Ponadto nauczysz się:
oceniać potencjał obecnych i przyszłych pracowników,
budować wartość organizacji jako pracodawcy
przeprowadzać skuteczną rozmowę rekrutacyjną,
skutecznie rekrutować menedżerów,
a także rozstawać się z pracownikiem w niedestrukcyjny sposób.
Zapraszam do udziału w szkoleniu.
Beata Korczak‑Nowak – ekspertka w dziedzinie rozwoju pracowników, transformacji kulturowej i komunikacji. Absolwentka zarządzania przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Psychologii Ogólnej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała pracując dla takich międzynarodowych organizacji jak Philips Lighting Poland, General Electric oraz Amazon International. Przez ponad 7 lat pracowała jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Banku BPH, należącym wówczas do grupy General Electric, realizując szereg projektów związanych z transformacją kulturową banku, zmianami strukturalnymi oraz programami rozwojowymi skierowanymi do pracowników.
Następnie przeniosła się do Wiednia, gdzie pracując dla Amazon International koordynowała działania HR na poziomie Europy, dla obszaru bezpośredniej obsługi klienta.
Obecnie pełni rolę People & Culture Director w ICAN Institute, odpowiadając na potrzeby biznesowe organizacji i bieżące uwarunkowania rynku w kontekście kompleksowej strategii HR, employer brandingu oraz kultury organizacyjnej.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
W module szkoleniowym „Zatrudnianie i zwalnianie pracowników” nauczysz się:
oceniać potencjał obecnych i przyszłych pracowników,
budować wartość organizacji jako pracodawcy (ang. employer branding),
przeprowadzać skuteczną rozmowę rekrutacyjną,
skutecznie rekrutować menedżerów,
rozstawać się z pracownikiem w niedestrukcyjny sposób.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Zatrudnianie i zwalnianie pracowników” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
