Wprowadzenie
Komunikacja odgrywa kluczową rolę w każdym aspekcie naszego życia, czy zdajemy sobie z tego sprawę czy też nie.
Spędzamy mnóstwo czasu na rozmowach ze współpracownikami i klientami. Ale przynoszą one efekt tylko wtedy, jeżeli to, co zostało powiedziane, obie strony rozumieją tak samo.
Pomyłki mogą prowadzić do nieporozumień i frustracji.
Efektywna komunikacja jest kluczowa nie tylko ze względu na precyzję, ale także satysfakcję z pracy, pracę zespołową czy innowacyjność. Współpraca i networking to podstawowe umiejętności w biznesie.
Aby osiągać swoje cele osobiste i biznesowe, powinieneś umieć skutecznie się komunikować. Jednak to nie dzieje się z dnia na dzień – najpierw powinieneś opanować pewne podstawowe koncepcje i zasady.
Z tego modułu dowiesz się:
Jak efektywnie komunikować się przy podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów
Jak zadawać pytania i jak aktywnie słuchać
Jak wykorzystywać umiejętności komunikacyjne do przekonywania innych
Jak inspirować i stosować coaching w swoim zespole
Jak być bardziej przekonującym mówcą
Nie możesz się doczekać? No to zaczynamy!
Paula Wąsowska – ekspert w obszarze nowych technologii, perswazji i komunikacji biznesowej
Jest doświadczonym wykładowcą, trenerem, mówcą publicznym, moderatorem oraz uczestnikiem dyskusji panelowych, konsultantem i ekspertem do spraw innowacji i strategii konkurencyjnej a także osobą prowadzącą konferencje, kongresy oraz warsztaty, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Europie Centralnej, rynkach wschodzących oraz Dolinie Krzemowej w Kalifornii.
Od początku kariery zawodowej, którą rozpoczęła w pierwszej połowie lat 90‑ych, związana z branżą technologii internetowych. W Cisco Systems, z którym do 2014 roku była związana przez ponad 13 lat, pełniła funkcję dyrektora ds. rozwoju rynku Europy Środkowo‑Wschodniej w ramach grupy doradczej Internet Business Solutions Group (IBSG). Wcześniej była, między innymi, współzałożycielką Internet Technologies Polska. Projektowała i implementowała model e‑business oraz planowała strategię marketingu i sprzedaży dla Dell Computer Poland, współtworzyła strategię marketingową i komunikacyjną w firmie Nokia. Posiada tytuł Doctor of Business Administration (DBA) uzyskany w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Jest absolwentką Canadian Executive MBA University of Montreal, Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Lingwistyki Stosowanej, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA), Protocol School of Washington oraz Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute. Członek rad nadzorczych firm i instytucji pozarządowych, wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „O komunikacji w biznesie” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
aktywnie słuchać i formułować pytania w taki sposób, aby uzyskać oczekiwane informacje,
skutecznie przyjmować i przekazywać informację zwrotną,
skutecznie przekonywać innych,
inspirować innych,
występować publicznie i wygłaszać efektywne prezentacje.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „O komunikacji w biznesie” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
