Wprowadzenie
Interesariuszem jest każdy, na kogo dana organizacja ma wpływ, czyli każdy, kto ma w niej jakiś „interes”. Dlatego sposób, w jaki firma zarządza relacjami z interesariuszami, ma duże znaczenie dla jej sukcesów.
Osobami, które odgrywają kluczową rolę, są pracownicy i ich rodziny, dostawcy, właściciele, wierzyciele, klienci, rządy i społeczności lokalne. Mogą aktywnie uczestniczyć lub pozostawać z boku. Mogą mieć różne priorytety, czasem dopełniające się, a czasem sprzeczne.
Dzisiejsze firmy to nie ściśle zintegrowane podmioty kontrolujące wszystkie elementy łańcucha wartości. Przypominają bardziej sieci biznesowe lub sieci współpracowników, których działania trzeba ze sobą zestroić. Żeby zrobić coś wartościowego, nie wystarczy praca w pojedynkę. Interesariusze mają kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej strategii, inicjatywy czy projektu – dlatego równoważenie potrzeb interesariuszy jest tak istotne.
Może to przesądzić o tym, czy projekt się uda, czy zakończy porażką. I jest to swoista żonglerka – wiedzieć, z kim wejść w interakcję i kiedy. Kogo informować i na ile dokładnie. Kto ma coś, czego potrzebujesz do osiągnięcia sukcesu, i czego oczekuje w zamian. Równoważenie potrzeb interesariuszy często oznacza, że nie zawsze uda Ci się zadowolić wszystkich.
W tym module nauczysz się:
identyfikować wszystkich interesariuszy procesu i ich potrzeby;
budować relacje z trudnymi interesariuszami;
doskonalić własne umiejętności budowania relacji z interesariuszami;
zarządzać konfliktem wśród interesariuszy;
prowadzić skuteczną komunikację z szefem.
Zapraszam do udziały w szkoleniu!
Paula Wąsowska – ekspert w obszarze nowych technologii, perswazji i komunikacji biznesowej
Jest doświadczonym wykładowcą, trenerem, mówcą publicznym, moderatorem oraz uczestnikiem dyskusji panelowych, konsultantem i ekspertem do spraw innowacji i strategii konkurencyjnej a także osobą prowadzącą konferencje, kongresy oraz warsztaty, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Europie Centralnej, rynkach wschodzących oraz Dolinie Krzemowej w Kalifornii.
Od początku kariery zawodowej, którą rozpoczęła w pierwszej połowie lat 90‑ych, związana z branżą technologii internetowych. W Cisco Systems, z którym do 2014 roku była związana przez ponad 13 lat, pełniła funkcję dyrektora ds. rozwoju rynku Europy Środkowo‑Wschodniej w ramach grupy doradczej Internet Business Solutions Group (IBSG). Wcześniej była, między innymi, współzałożycielką Internet Technologies Polska. Projektowała i implementowała model e‑business oraz planowała strategię marketingu i sprzedaży dla Dell Computer Poland, współtworzyła strategię marketingową i komunikacyjną w firmie Nokia. Posiada tytuł Doctor of Business Administration (DBA) uzyskany w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Jest absolwentką Canadian Executive MBA University of Montreal, Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Lingwistyki Stosowanej, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA), Protocol School of Washington oraz Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute. Członek rad nadzorczych firm i instytucji pozarządowych, wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Zarządzanie interesariuszami” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
identyfikować wszystkich interesariuszy procesu i ich potrzeby;
budować relacje z trudnymi interesariuszami;
doskonalić własne umiejętności budowania relacji z interesariuszami;
zarządzać konfliktem wśród interesariuszy;
prowadzić skuteczną komunikację z szefem.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Zarządzanie interesariuszami” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
