Wprowadzenie
Interesariuszem jest każdy, na kogo ma wpływ dana organizacja, czyli kto ma w niej jakiś „interes”. Dlatego sposób, w jaki firma zarządza relacjami z interesariuszami ma kluczowe znaczenie dla jej sukcesów.
Osobami, które odgrywają kluczową rolę, są pracownicy i ich rodziny, dostawcy, właściciele, wierzyciele, klienci, rządy i społeczności lokalne. Mogą aktywnie uczestniczyć lub pozostawać z boku. Mogą mieć różne priorytety, czasem dopełniające się, a czasem sprzeczne.
Dzisiejsze firmy to już nie są ściśle zintegrowane podmioty kontrolujące wszystkie elementy łańcucha wartości. Przypominają one bardziej sieci biznesowe lub sieci współpracowników, których działania trzeba zestroić ze sobą. Żeby dzisiaj zrobić coś wartościowego nie wystarczy praca w pojedynkę. Interesariusze mają kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej strategii, inicjatywy czy projektu. Dlatego równoważenie potrzeb interesariuszy jest tak istotne. Może to przesądzić o tym, czy projekt się uda czy zakończy klapą. I jest to swoista żonglerka – wiedzieć, z kim wejść w kontakt i kiedy. Kogo informować i na ile dokładnie. Kto ma coś, czego potrzebujesz do osiągnięcia sukcesu i czego oczekuje w zamian. Równoważenie potrzeb interesariuszy często oznacza, że nie zawsze uda ci się zadowolić wszystkich.
Z tego modułu nauczysz się:
Jak angażować interesariuszy w taki sposób, by pracowali z tobą, a nie przeciw tobie, nawet jeśli się z tobą nie zgadzają
Jak efektywnie komunikować się z różnymi grupami interesariuszy w sposób, który nie zajmie całego twojego czasu
Jak zarządzać trudnymi interesariuszami oraz kiedy powiedzieć „Nie”, nawet jeśli myślisz, że na szali jest twoja kariera
Jak sprawić, by pracownicy czuli się osobiście odpowiedzialni za realizację projektu i jak ich z tego rozliczać
Jak motywować pracowników i zespoły, tak by funkcjonowały jako jedna całość zmierzająca w jednym kierunku – realizacji wspólnego celu
Zaczynajmy!
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Zarządzanie interesariuszami” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
identyfikować wszystkich interesariuszy procesu i ich potrzeby;
budować relacje z trudnymi interesariuszami;
doskonalić własne umiejętności budowania relacji z interesariuszami;
zarządzać konfliktem wśród interesariuszy;
prowadzić skuteczną komunikację z szefem.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Zarządzanie interesariuszami” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
