Wprowadzenie
Nieustannie wymaga się od nas, abyśmy przynosili wyniki naszej firmie lub naszemu zespołowi. W biznesie zwrot pod tytułem „osiąganie wyników” często powtarza się jak mantrę. Ale co to oznacza i co powinno znaczyć w kategoriach biznesowych?
Osiąganie rezultatów zwykle oznacza realizację konkretnych celów, wykonanie pracy na czas w ramach określonego budżetu.
Wtedy można powiedzieć: „ten człowiek dowozi wyniki”, co samo w sobie jest wspaniałe, ale czy wystarcza w dzisiejszym otoczeniu biznesowym?
Może nie, może możemy mierzyć jeszcze wyżej?
Czy dotrzymanie terminu w ramach budżetu jest wystarczająco dobre? A co z kwestią ciągłego doskonalenia się? Co gdybyśmy spróbowali wprowadzić innowację i okazało się, że nowe rozwiązanie nie działa? Czy powinniśmy uznać to za porażkę? Czy jeśli ktoś osiągnie swoje wyniki, ale kosztem innych? Czy to liczy się za sukces?
Temat wydaje się na pozór prosty, ale w gruncie rzeczy jest bardzo złożony i trudny do ujęcia w kategoriach strategicznych.
W tym module chcemy rozebrać na części koncepcję „doskonalenia rezultatów” i zaproponować konkretne narzędzia pomocne w osiągnięciu lepszych wyników w pracy, a może nawet w życiu osobistym.
Zanim zaczniemy, ciekaw jestem, co myślicie: czy pojęcie „wystarczająco dobrze” nie jest pojęciem, które oznacza za mało?
Andrzej Jacaszek – wiceprezes ICAN Institute, współtwórca magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review” – tytułów, które kształtują nowe pokolenia przywódców i kadry zarządzającej.
W latach 2004–2005 pełnił funkcję Wiceministra Finansów RP w rządzie premiera Marka Belki. Od marca 2004 roku jest wykładowcą i trenerem biznesu w ICAN Institute.
Specjalizuje się m.in. w zagadnieniach zarządzania strategicznego, procesów sprzedaży i marketingu, a także modeli przywództwa sprawdzających się w dynamicznym i złożonym otoczeniu rynkowym.
Doświadczenie biznesowe zdobywał jako top executive wielu spółek. Pracował m.in. dla: Medicover Holding BV jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu, Norwich Union jako country manager of Life & Pension Operations Poland, Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego Norwich Union SA jako prezes zarządu, TUiR Warta S.A. jako wiceprezes zarządu, Agros Holding S.A. jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu oraz dla B.P.S. Consultants Poland Sp. z o.o. jako prezes zarządu.
Otrzymał tytuły: Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Master of Business Administration w Carlson School of Management University of Minnesota oraz Magistra Inżyniera Nawigatora Morskiego w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Doskonalenie rezultatów” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
definiować cele i nadawać im priorytety,
poprawiać własną produktywność i koncentrację,
myśleć strategicznie,
osiągać cele długoterminowe,
rozwijać własny sposób myślenia, tak aby osiągać „niemożliwe” rezultaty.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Doskonalenie rezultatów” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
