Wprowadzenie
O znaczeniu marketingu w biznesie nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. Marketing wspiera sprzedaż i buduje przewagę konkurencyjną firmy. Rewolucja w marketingu dzieje się na naszych oczach. To, co działało wczoraj, dziś już często nie zdaje egzaminu. Pojawiają się nowe koncepcje strategiczne i nowe narzędzia. Rosną też wymagania w stosunku do marketingu. Działania marketingowe muszą przynosić mierzalne efekty. Jak sobie z tym radzić? W jaki sposób efektywnie prowadzić działania marketingowe? Na te i inne pytania odpowiadamy w kursie „Marketing strategiczny”. Prezentujemy w nim najnowsze koncepcje dotyczące strategii oraz skuteczne narzędzia do stosowania w praktyce. Udostępniamy również studia przypadków dopasowane do potrzeb polskiego menedżera. Zapraszam do udziału w szkoleniu.
Agnieszka Węglarz – strateg i menedżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w biznesie, marketingu i sprzedaży Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w międzynarodowych agencjach reklamowych (JWT, Publicis, Ammirati Puris Lintas). Jako szef zespołu obsługi klienta realizowała kampanie marketingowe dla największych marek polskich i światowych. W latach 2001 – 2006 była Dyrektorem Strategii w agencji G7 znanej między innymi z wprowadzenia na rynek marki Heyah. Jako Dyrektor Strategii w agencji rozwinęła ofertę consultingu w zakresie budowania i zarządzania markami, współpracując z firmami z sektora B2C z obszaru telekomunikacji, mediów, bankowość, ubezpieczenia, FMCG.
W latach 2007‑2013 była menedżerem w firmie Polkomtel. Jako Dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej była odpowiedzialna za zarządzanie strategią oraz mixem marketingowym na rynku masowym i małych firm. Następnie jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Marką była odpowiedzialna za program zarządzania marką i doświadczeniami klienta.
W latach 2013‑14 jako szef Marketingu w Sygnity S.A. była odpowiedzialna za zarządzanie marką, marketingiem produktowym i PR‑em korporacyjnym.
Od 2014 prowadzi własną firmę doradczą Go2Market Agnieszka Węglarz. Jej specjalizacja to modele biznesowe, segmentacja, oferta wartości, sprzedaż doradcza. Współpracuje głównie z firmami z branży IT, ma szerokie doświadczenie w B2B. Prowadzi projekty doradcze z klientami oraz współpracuje jako wykładowca i ekspert z firmami zajmującymi się edukacją kadry menedżerskiej.
W latach 2015‑2018 była Dyrektorem Programu ICAN B2B Business Development Program przeznaczonego dla firm MŚP B2B, prowadzonego przez ICAN Institute, twórcę Harvard Business Review Polska.
Od 2019 roku aktywnie współpracuje również ze środowiskiem start‑upowym jako ekspert w międzynarodowym Programie Business Model Mastering organizowanym przez Google For Startups Campus w Warszawie.
Z wykształcenia jest ekonomistą. Ukończyła Uniwersytet Warszawski – Wydział Nauk Ekonomicznych, studiowała Ekonomię i zarządzanie na University College Galway (Irlandia) oraz Sussex University (Wielka Brytania). Jest członkiem Rady Pracodawców Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Marketing strategiczny” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
identyfikować i monitorować potrzeby klientów;
przygotowywać profesjonalny plan marketingowy;
przeprowadzać segmentację rynku;
przeprowadzać analizę konkurencji i wyróżniać swoje produkty na jej tle;
identyfikować okazje rynkowe, które pomogą firmie realizować jej misję.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Marketing strategiczny” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
