Wprowadzenie
Dzień dobry. Nazywam się Maria Mycielska i mam przyjemność powitać was w kursie „Informacja zwrotna”. W ciągu kilkunastu lat szkolenia liderów w różnych krajach zauważyłam, że bez względu na to, czy jest to w Polsce, we Francji czy w Tajlandii, jednym z większych wyzwań jest dla nich informacja zwrotna.
Podstawowym zadaniem menedżera jest osiąganie wyników poprzez ludzi. Ale ludzie nie zawsze zachowują się tak, jakbyśmy tego od nich oczekiwali. Jak przekazać tę informację pracownikowi tak, aby go nie urazić, a równocześnie na tyle jasno i konkretnie, aby go zmotywować do zmiany?. Informacja zwrotna to nie jest krytyka, ale to też nie jest hasło typu „dobra robota”.
Jak więc to zrobić? Jak efektywnie udzielać informacji zwrotnej? Jak ją konstruktywnie przyjąć? Jakich błędów unikać?
W tym szkoleniu przedstawimy wam, czym właściwie jest informacja zwrotna. Wyjaśnimy, dlaczego nie należy mylić jej z krytyką, i jak eliminować związany z nią stres. Zaprezentujemy wam sprawdzone sposoby na udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych. Posłużymy się konkretnymi przykładami i przywołamy doświadczenia najlepszych światowych ekspertów. Powiemy, czego się wystrzegać, a co uwzględnić w procesie dawania informacji zwrotnej. Opiszemy najczęstsze pułapki i błędy popełniane przez menedżerów. Poradzimy też, jak komunikować się z trudnymi odbiorcami. I wreszcie damy również wskazówki, jak wykorzystać informację zwrotną dla własnego rozwoju.
Zapraszam do udziału w szkoleniu.
Dr Maria Mycielska – ekspertka w obszarze diagnozy i zarządzania kulturą organizacyjną.
Socjolog, doktor nauk ekonomicznych, absolwentka uniwersytetów w Polsce i Wielkiej Brytanii. Od niemal 20 lat specjalizuje się obszarze kultury organizacyjnej i przywództwa. Korzysta z własnego doświadczeniem menedżerskiego w międzynarodowych korporacjach Xerox i Coca‑Cola w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Autorka szeregu publikacji, w tym pracy naukowej dotyczącej wpływu przywództwa na klimat organizacyjny oraz dwóch podręczników akademickich. Autorka najnowszej książki „Praktyczny podręcznik zarządzania kulturą firmy. Doświadczenia firm w Polsce”, która łączy teorię z praktyką w polskim kontekście.
Prowadziła projekty rozwojowe w 16 krajach na świecie, w tym w Indiach, Tajlandii i Chinach. Konsultant, ekspert i wykładowca ICAN Institute. Od wielu lat pracuje z organizacjami w obszarze zarzadzania kapitałem ludzkim. Posiada wiele międzynarodowych certyfikatów oraz akredytacji (m.in. International Coaching Community, Londyn).
Pracowała dla wielu uznanych firm, np. Deloitte, E&Y, Crédit Agricole, Reiffeisen Polbank, Estée Lauder Companies, ING, Żywiec, Abbott, Exxon Mobil, Shell, Orbis, Fujitsu, Philips, Colgate‑Palmolive, Dell Computers, SAS Institute, Volvo Auto Polska, Lotte Wedel, UNIQA, Citi Bank Handlowy i wiele innych.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Informacja zwrotna” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
dostosowywać informację zwrotną do odbiorcy,
skutecznie przekazywać informację zwrotną,
prosić o informację zwrotną w celu poprawy efektów mojej pracy,
dostrzegać, jakiego rodzaju informacje zwrotne są wartościowe,
tworzyć środowisko pracy, które promuje wykorzystanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Informacja zwrotna” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
