Wprowadzenie
Czym jest dobra strategia? I jaka strategia zapewni wygraną? Strategia określa, gdzie firma ma zamiar konkurować – na przykład jeśli chodzi o produkty, klientów i rynki – a także jak zamierza wygrywać na rynku. Nawet jeśli firma nie ma formalnego dokumentu, który opisuje jej wybory, to zawsze ma jakąś strategię. Dlaczego tak możemy powiedzieć? Ponieważ każda firma ma jakichś klientów i czymś musi wygrywać. Jeśli strategia firmy nie jest formalnie opisana i wyartykułowana, tym trudniej zapewnić spójność działań w organizacji i tym trudniej dokonać w niej zmian, w miarę jak pojawiają się nowe wyzwania i możliwości.
Z tych powodów warto stworzyć dokument, który opisuje strategię firmy, oraz plan jej realizacji.
Wybory te muszą być wewnętrznie spójne i możliwe do realizacji. Ale w jaki sposób tworzyć strategię firmy? Nie pojawi się przecież ona w rezultacie naprężania mózgów.
W jakim stopniu jest to świadomy proces, a w jakim stopniu proces ciągłej zmiany i dostosowywania? Kto powinien uczestniczyć w wyborach strategicznych? Jakie są właściwe kroki i sekwencje działań? Jaka powinna być rola analizy? Jak dokonywać właściwych wyborów?
Oto pytania, które pojawiają się, kiedy firma dojrzewa do stworzenia formalnej strategii.
Tych zagadnień dotyczy właśnie kurs „Tworzenie wygrywających strategii”.
Zapraszam.
Andrzej Jacaszek – wiceprezes ICAN Institute, współtwórca magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review” – tytułów, które kształtują nowe pokolenia przywódców i kadry zarządzającej.
W latach 2004–2005 pełnił funkcję Wiceministra Finansów RP w rządzie premiera Marka Belki. Od marca 2004 roku jest wykładowcą i trenerem biznesu w ICAN Institute.
Specjalizuje się m.in. w zagadnieniach zarządzania strategicznego, procesów sprzedaży i marketingu, a także modeli przywództwa sprawdzających się w dynamicznym i złożonym otoczeniu rynkowym.
Doświadczenie biznesowe zdobywał jako top executive wielu spółek. Pracował m.in. dla: Medicover Holding BV jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu, Norwich Union jako country manager of Life & Pension Operations Poland, Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego Norwich Union SA jako prezes zarządu, TUiR Warta S.A. jako wiceprezes zarządu, Agros Holding S.A. jako dyrektor Grupy ds. Sprzedaży i Marketingu oraz dla B.P.S. Consultants Poland Sp. z o.o. jako prezes zarządu.
Otrzymał tytuły: Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Master of Business Administration w Carlson School of Management University of Minnesota oraz Magistra Inżyniera Nawigatora Morskiego w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Tworzenie wygrywających strategii” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
wybierać właściwą strategię w zależności od przewidywalności otoczenia biznesowego,
krok po kroku formułować strategię,
przeprowadzać analizę strategiczną, korzystając z najnowszych dostępnych metod,
określać przewagę konkurencyjną,
określać ofertę wartości.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Tworzenie wygrywających strategii” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
