Wprowadzenie
W ostatnich latach wiele się mówi o innowacji. W tym kontekście często przywoływane są przykłady takich innowacyjnych firm jak Apple, Google czy – z polskiego podwórka – CD Project i InPost. Jak powstaje innowacja? Czy dotyczy tylko samego produktu, czy jest to koncepcja szersza?
W potocznym rozumieniu innowacja często jest utożsamiana z kreatywnością. Są to jednak dwa różne pojęcia. Na czym polega różnica i jaka jest rola kreatywności w procesie innowacji? W biznesie mamy jeszcze dodatkową zmienną – innowacja jest dziełem nie jednego człowieka, ale grupy ludzi. Jak sprawić, aby współpraca była twórcza i konstruktywna? Każdy menedżer wie, że nie wszystkie zespoły potrafią twórczo pracować. Można wręcz podać liczne przykłady, kiedy praca zespołowa tłumi kreatywność. Pozostaje jeszcze wymiar całej firmy – jak sprawić, aby jej kultura i praktyki tworzyły środowisko sprzyjające kreatywności?
W tym module nauczysz się:
odróżniać kreatywność od innowacji,
budować efektywny zespół kreatywny,
wykorzystywać najlepsze dostępne narzędzia wspierające kreatywność,
umiejętnie zarządzać kreatywnym konfliktem,
a także tworzyć atmosferę i kulturę organizacyjną, które sprzyjają nauce i twórczej pracy.
Zapraszam do udziału w szkoleniu.
Paula Wąsowska – ekspert w obszarze nowych technologii, perswazji i komunikacji biznesowej
Jest doświadczonym wykładowcą, trenerem, mówcą publicznym, moderatorem oraz uczestnikiem dyskusji panelowych, konsultantem i ekspertem do spraw innowacji i strategii konkurencyjnej a także osobą prowadzącą konferencje, kongresy oraz warsztaty, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Europie Centralnej, rynkach wschodzących oraz Dolinie Krzemowej w Kalifornii.
Od początku kariery zawodowej, którą rozpoczęła w pierwszej połowie lat 90‑ych, związana z branżą technologii internetowych. W Cisco Systems, z którym do 2014 roku była związana przez ponad 13 lat, pełniła funkcję dyrektora ds. rozwoju rynku Europy Środkowo‑Wschodniej w ramach grupy doradczej Internet Business Solutions Group (IBSG). Wcześniej była, między innymi, współzałożycielką Internet Technologies Polska. Projektowała i implementowała model e‑business oraz planowała strategię marketingu i sprzedaży dla Dell Computer Poland, współtworzyła strategię marketingową i komunikacyjną w firmie Nokia. Posiada tytuł Doctor of Business Administration (DBA) uzyskany w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Jest absolwentką Canadian Executive MBA University of Montreal, Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Lingwistyki Stosowanej, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA), Protocol School of Washington oraz Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute. Członek rad nadzorczych firm i instytucji pozarządowych, wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Innowacja i kreatywność” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
odróżniać kreatywność od innowacji,
budować skuteczny zespół kreatywny,
wykorzystywać najlepsze dostępne narzędzia wspierające kreatywność,
skutecznie zarządzać kreatywnym konfliktem,
tworzyć atmosferę i kulturę organizacyjną, które sprzyjają nauce i twórczej pracy.
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Innowacja i kreatywność” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym.
