Wprowadzenie
Bardzo często kojarzymy słowo „lider” ze sławną osobą ze świata polityki i biznesu, ale prawda jest taka, że żadna z tych osób w kołysce nie była liderem. Była małym dzieckiem i dopiero później stała się liderem. Jak wyglądał ten proces? Czy ja mogę stać się liderem? Jeśli już pełnię rolę lidera, czy mogę stać się lepszym liderem? Jaki powinien być zakres moich aspiracji? I jakie są konkretnie role i zadania lidera? Jak zmienia się praktyka przewodzenia w dzisiejszym turbulencyjnym i cyfrowym świecie? Jakich konkretnie umiejętności potrzebuje lider?
Oto tylko niektóre z pytań, które nasuwają się nam, kiedy myślimy o przywództwie.
Bywają sytuacje, że już w młodości mamy poczucie, że chcemy więcej i widzimy siebie jako osobę wiodącą i wyznaczającą cele dla grupy. Ale są także osoby, które nie miały świadomości swojego potencjału przywódczego do momentu, kiedy los sprawił, że musiały wyjść poza strefę swojego komfortu i wziąć na siebie rolę lidera.
W tym kontekście przywołajmy scenę z popularnego serialu Zagubieni. Serial ten pokazuje grupę osób, która w konsekwencji katastrofy lotniczej znalazła się na bezludnej wyspie. Na początku wszyscy są w stanie szoku, który przeradza się w chaos i w potencjalną anarchię. I wtedy wyłania się naturalny lider: JACK.
A więc lider wykazuje się inicjatywą i bierze na siebie dodatkowe obowiązki i odpowiedzialność.
Przywództwo jest bardzo osobistą sprawą, ale na koniec dnia, zawsze w tle mamy innych i szerszą misję. Nie chodzi o to, że lider musi w każdej sytuacji zbawiać świat, ale musi dawać od siebie coś ekstra, służyć innym i szerszej misji. W tym sensie bycie liderem to nie tylko władza i przywileje. Możliwość awansu i dodatkowe zadania są naturalnymi konsekwencjami bycia liderem. Nikt z osób będących liderami lub myślących o tej roli nie musi się z tego powodu wstydzić. Ale nie ma nic za darmo. Rola lidera to także większa odpowiedzialność, czasami większy stres i większe wyzwania.
Ale mam dobrą wiadomość: każda osoba, która chce być liderem lub już jest liderem, a pragnie być lepszym liderem, jest w stanie to zrobić.
Celem tego szkolenia jest pokazanie krok po kroku, jak to zrobić w praktyce. Powodzenia!
Dr Witold Jankowski – prezes ICAN Institute.
Wykładowca i praktyk biznesowy, jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Jest założycielem i prezesem ICAN Institute oraz współtwórcą magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review”.
Jako propagator szerzenia wiedzy i ciągłego rozwoju zainicjował wiele przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami z obszarów przywództwa (m.in. Marshall Goldsmith, Dave Ulrich, Heike Bruch, Daniel L. Shapiro), sprzedaży (m.in. Neil Rackham, Andy Zoltners, Jeffrey Gitomer) i innowacji (m.in. Andrew McAfee, Hal Gregersen, Alex Osterwalder). Współpracuje z najlepszymi ośrodkami badawczymi i szkoleniowymi na świecie. Jest zwolennikiem koncepcji evidence‑based management – zarządzania, które bazuje wyłącznie na sprawdzonych, popartych badaniami praktykach menedżerskich.
W latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a od ponad 20 lat prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jest twórcą linii programów zwiększania sprzedaży ICAN Total Selling™. Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. (m.in. Astra‑Zeneca, BNP Paribas, Benefit Systems, Continental, CITI Bank, BSH, Goodyear, ING, Generali, Gaspol, SAP, Shell, Tauron Polska Energia, Veolia Poland, Viessmann). Studiował zarządzanie i ekonomię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Ukończył również programy executive education w obszarze sprzedaży w Kellogg School of Management (Accelerating Sales Force Performance oraz High‑Impact Sales Strategy).
Każdy z pracowników i menedżerów musi stale się rozwijać, aby konsekwentnie budować markę osobistą i podnosić wartość rynkową swojej firmy. ICAN Business Advisor pomaga osiągnąć zawodowy i osobisty sukces dzięki systematycznemu rozwojowi praktycznych kompetencji, dostępowi do najnowszej, eksperckiej wiedzy, praktycznym narzędziom, a także dzięki prestiżowemu certyfikatowi ICAN Institute wydawanemu po ukończeniu modułu szkoleniowego, który wzbogaci Twoje CV.
Kompetencje
Moduł szkoleniowy „Przywództwo” pomoże Ci rozwinąć praktyczne kompetencje. Nauczysz się:
wykorzystywać inteligencję emocjonalną do osiągania wyników i budowania trwałych relacji,
tworzyć, komunikować i wdrażać wizję,
tworzyć integrujące środowisko pracy,
odnajdywać się w szybko zmieniającym się świecie i odpowiednio reagować,
dbać o to, aby Twoja organizacja i zespół mogły korzystać z niezbędnych do pracy narzędzi i wiedzy cyfrowej.
Po ukończeniu modułu stworzysz swój indywidualny plan wdrożenia zdobytych kompetencji, korzystając z narzędzia NOW I CAN! Plan wdrożenia kompetencji
Kryteria ukończenia modułu
Aby zaliczyć moduł „Przywództwo” i otrzymać certyfikat, musisz spełnić dwa kryteria:
Przeczytać co najmniej 80% stron.
Uzyskać co najmniej 80% punktów w teście końcowym..
